Blogger Widgets

Pages

Tuesday, 12 January 2016

Queen of My Heart

Allah, heal my lovely mom.


***

Biasanya ayah yang akan ajar benda-benda berkaitan hidup. Ayah yang akan tegur bila kitorang anak-anak buat silap. Ayah yang bagi kata-kata semangat dan hikmah, yang mana kalau aku ingat mesti aku bukukan. Ayah yang ajar  macam mana jaga mulut, jaga badan supaya tak sakitkan perasaan orang, macam mana nak buat baik dengan sanak saudara, cikgu dan kawan, macam mana nak komunikasi dengan orang, macam mana nak hadapi perangai sesetengah orang yang sangat memberi impak negatif pada kita. Ayah ajar semua tu. Ibu? Ibu tak. Mungkin ibu bukan orang yang pandai bercakap. Mungkin ibu tak ada pengalaman sangat. Mungkin ibu rasa tanggungjawab untuk buat macam tu dah tak ada, sebab ayah monopoli semua, eheh.

Tak sebenarnya. Ada jugak benda yang perlu dia kata. Ada jugak masin garam yang dia nak tunjuk kat anak dia. Lagi-lagi anak dia yang ni, yang namanya Saiful Amry, yang sebenarnya baru lagi dapat berdiri walaupun nampak macam dah pandai berlari. Sebab anak-anak lain dah pandai lari, dah uruskan keluarga, dah bekerja, dah bermasyarakat. Amry ni nak berdiri pun kena pimpin lagi. Jatuh pun belum banyak. Kalau jatuh pun tak ada kulit yang koyak, tak ada seluar yang rabak. Masih sikit jatuhnya.

Tahun lepas aku balik Malaysia. Baru aku mula tanya ibu tentang itu ini sebab aku dah mula berdiri. Banyak yang ibu mula kongsi. Ibu cerita macam mana mula hidup dia dengan ayah.

Friday, 8 January 2016

Instablog


There, photogenic me 🙈 the only one who is smiling at the camera.
This event taken place yesterday where we were celebrating our abang long @ilmanyusof92 's 24th birthday.

 I was wondering too, where were you when this picture is taken? This is your birthday party, not mine.

Sorry bro, it wasn't my intention to steal the centre-of-attention title from you. But well, me being me, I always attract people.

Bluergh.

Anyway, I wish for your success in your imtihanat and your life. I wish, wherever you go, whenever you are, whatever your decisions will be - major or minor ones - you will be always guided by Allah.

Special thanks to @iamzulkarnain158 who his name mentioned semalam by ilman for being the only one who wished ilman happy birthday.

Sambung study Feqh.

#instablog #terobek

Saturday, 2 January 2016

Instablog


Dengan ini, saya menyambut seruan #2kerja yang di sebut oleh pak menteri, Ahmad Maslan. Saya pelajar. Saya juga menjual tiket flight. Sebenarnya belajar ni bukan kerja pun.. . ..tapi penat kot! So dianggap kerja jugak, boleh? Nama customer dikaburkan supaya orang Pahang tak tau sape yg bakal balik winter break ni. LOL. ادعوا لي كي أنجح في الاختبارات القادمة. #sayabrokertiket #suamikubrokertiket #sayajual #saiataakuad #instablog

Tuesday, 29 December 2015

Saturday, 12 December 2015

Instablog


via Instagram http://ift.tt/1STuAp0 #Repost @thegoodquote ・・・ 💁 #instablog